9 Mayıs 2018 Çarşamba

Elif Çakır ve Beeo Semineri



İnstagram'ın bana kattığı en özel insanlardan birisi...
Ben dünya'ya anne olarak gelmişim zaten ama bazen takıldığım desteğe ihtiyaç duyduğum zamanlar var ve o zamanlar da en mükemmel desteği paylaşımlarıyla ya da sorularıma verdiği cevaplarla güncel_anne yani Uzm. Dr. Elif Çakır oluyor.

Beeo firmasının düzenlediği "Beslenme ve sağlıklı yaşam" seminerine geleceğini öğrenince tüm şartlarımı zorlayarak seminere gittim ve iyi ki gittim dedim. Selam vermek için yanına gittiğimde ayağa kalkıp benimle selamlaşan sohbet eden çok tatlı ve çok samimi bir kadınla tanıştım. Onun gibi sıfır egolu insanlarla birlikte maalesef sadece kendisinin ya da  herhangi bir ürünün sponsorluğunu yapan şımarık ve saygısız pedagog!! olan insanlarda vardı.   
Elif Çakır eğer bize bir ürünü tavsiye etmişse önce kendisinin kullandığına inanarak gönül rahatlığıyla alıyorum. Mesela Beeo ürünleriyle de onun tavsiyesi ile tanıştım ve iyi ki aldım dediğim kızımın bayılarak yediği balın en doğal hali...Propolis, kefir, yoğurt gibi mucizeleri kızıma yedirebildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum şükürler olsun Alya'da bal'a ve kefire bayılıyor.

Propolis ; Doğal arı ürünlerinden biri olan propolis, arıların bitkilerin yaprak, sap ve tomurcuklarından topladığı reçinemsi bir madde olup, antioksidan içeriği bakımından son derece zengindir. Arılar propolisi kovanda antibakteriyal, antifungal ve antiviral bir ajan olarak, steril ortamı sağlamak ve arı kolonisinin sağlığını korumak amacıyla kullanırlar. Arı sütü; kovan içerisindeki genç işçi arıların bol miktarda polen ve bal tüketerek yutak üstü salgı bezlerinden salgıladıkları değerli bir besindir. İşçi arılar, arı sütünü ana arıyı ve yavruları beslemek için kullanırlar. Arı sütü ile beslenen yavru arı kısa sürede büyür. Hayatı boyunca tamamen arı sütü ile beslenen ana arı ise hem işçi arıların iki katı büyüklüğüne ulaşır hem de her gün binlerce yumurtalık bir verim ile yaşar. İşçi arı ortalama 45 gün gibi bir ömre sahip olurken, ana arının ortalama 5 ile 7 yıl arasında yaşamasının nedeni de yine tek besin kaynağı olan arı sütüdür! Polen, bitkilerin üreme organlarının başlıklarında bulunan üreme hücreleridir. Arılar tarafından, yavru beslemesinde ve arı sütü salgılayan genç işçi arıların beslenmesinde yüksek miktarda kullanılır. Arıların beslenmesinde protein kaynağı olarak önem taşıyan polen, bileşimindeki yağlar, karbonhidratlar, lifler, mineraller, amino asitler, fenolik bileşikler ve vitaminler nedeniyle oldukça değerli bir besin maddesidir.

Kanser hastalarına, çocuk sahibi olmak isteyenlere, bağışıklık sistemini güçlendirmeye kullanıldığını biliyorum ve özellikle iştahsız çocuklara tavsiye ediyorum. Özellikle Alya keçiboynuzu+hambal+propolis karışimi "bal" diye atlıyor normalde 1 tatlı kaşığını geçmemesi lazım bıraksam  bir kavanozu yer kalkar.   



*bal alerjisi olanların kullanmaması gerekir 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder