22 Ocak 2012 Pazar

Kış,kar,soğuk, kardan insanlar ve Arnavut Kahvesi:)



Uzun zamandır bu kadar güzel bir kar yağmamıştı. Bu güzel ve soğuk havada yapılacak en güzel şey perdeleri sonuna kadar açıp pencerenin önüne oturup çok sevgili Balkabağı arkadaşımdan öğrendiğim "Arnavut Kahvesi"ni içmek olacaktır ;)

Arnavut Kahvesi;
1 tatlı kaşığı Türk Kahvesini fincanın,evet doğru okuyosunuz fincanın içine koyuyosunuz, şeker oranını kendinize göre ayarlayın ben 1 tane küp şeker attım yeterli oldu. Üzerine su ekliyoruz fakat fincanın ağzına kadar doldurmuyosunuz çünkü kahve çok köpürüyor taşmaması için bir dudak payı bırakıyorsunuz. Sonra evde elektirikli ocak varsa onun üzerine yoksa ocağın üzerine fincanı koyuyosunuz. Fincanın sapı dışarda kalsın ki tutmak istediğinizde eliniz yanmasın. Kahve yavaş yavaş pişiyor ama sakın bırakıp gitmeyin ben ilk denememde "Amaan çok sürer zaten" dedim ve taşırdım :( Kahve köpürmeye ve içten içten kaynamaya başlayınca tezgahın üzerine alıyoruz Sonra isterseniz yanında çikolatayla güzel bi manzarayla afiyetle içiyoruz :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder