17 Aralık 2014 Çarşamba

Hanımeli Poaçası



Bu enfessss poaçama "Hanımeli" demek istedim. Çünkü elime geçeni kattım içine :))

2 yumurta ( sarısı yüzüne beyazı içine)
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket yaş maya
4 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz ( Tuz oranını isteğe göre artırabilirsiniz, peyniriniz tuzlu ise azaltabilirsiniz)
1 tutam taze ya da kuru dere otu
1 çay kaşığı çörek otu
1/2 çay kaşığı keten tohumu
1 yemek kaşığı ayçiçeği çekirdeği içi
Mavi haşhaş
Beyaz peynir
Aldığı kadar un ( ortalama 4 su bardağı kadar)

Sütü eli yakmayacak ılıklıkta kaba boşaltıyoruz içene şekeri katıp iyice eritiyoruz. Mayayı da ekleyip mayanın erimesi için karıştırıyoruz. Yumurta akını ve yağıda ekleyip yavaş yavaş unu eleyerek hamurumu yapıyoruz. Hamuru yaptıktan sonra üzerini kapatıp 1 saat kadar dinlendiriyoruz. 
(Yemek yaparken bu tabirlere çok gülüyorum "dinlendirmek!" ayy yumurta kardeş çok yoruldum biraz dinleneyim diyor sanki un :) )
Güzelce dinlenen hamurun içine dereotu, ayçiçek çekirdeği, çörek otu, keten tohumunuda ekleyip yavaş yavaş karıştırıyoruz mayalı hamur çok fazla yoğurulmayacağı için hamura kibar davranıyoruz :) Eğer hamur elinize yapışıyorsa biraz yağ ekleyebilirsiniz. Hamur iyice karıştıktan sonra cevizden biraz büyük bezeler yapıyoruz. Ben içerisine peynir koymayı tercih ettim isteyen boşta yapabilir. Keyif size kalmış. Bezeleri yuvarlayıp üzerine yumurta sarısını sürüp haşhaşıda döktük mü bu iş tamam :) 200 derece de daha önce ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dk kadar 150 derecede pişiriyoruz.

Sonra annenizin gün arkadaşları ayıla bayıla yiyip ayyy fika eline sağlık diyo :)

Sağlıkla kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder