5 Ekim 2015 Pazartesi

Yaz Dolması



Geçen gün annem meşhur dolmasını yaptı ve ben aynı şehirde olmama rağmen anneme gidip o enfess dolmacıkları yiyemedim :( 
Eee fika olduğumu belli etmeliyim hemen kalktım kendi kendime yaz dolması yaptım :))

Yaz Dolması
10 adet yeşil biber
5 adet kırmızı biver
3 adet domates

18 avuç pirinç ( her malzeme için bir avuç pirinç yeterlidir)
 Yarım su bardağı zeytinyağı
4 baş kuru soğan
1 baş sarımsak
1,5 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
Nar ekşisi
Tuz 
Karabiber
Nane

Pirinçleri güzelce yıkayıp süzüyoruz soğanı sarımsağı zeytinyağını salçayı ve baharatları ekleyip dolma içini hazırlıyoruz. Biberlerin başlarını atmayıp dolmanın üstüne kapatmaya kullanıyoruz. Doldurma falan herkesin bileceği şekilede yapıp dolmaları tencereye yerleştiriyoruz. Dolmanın üzerine ağırlık koyuyoruz anteplilerin dolma taşı olmayan evi yoktur :) sizin evinizde taş yoksa bir tabakla dolmaların üzerini kapatabilirsiniz. Dolmalar kaynamaya başladıktan sonra içleri dışarı çıkmasın diye dolma taşı kullanılır. Kaynamaya başladıktan sonra ekstara ekşi ve tuz eklenebilir. Damak tadınıza bağlı :) Ben 25-30 dk pişirip dolma taşını çıkarıp 5 dk daha pişriyorum niye bilmiyorum yaz dolmasını yumuşak kış dolmasını tane tane seviyorum. Bu yıl kendime dolmalık biberler patlıcanlar aldım Allah kısmet ederse yapıp dolmalarımı blogumda paylaşıcam :)
Dolma piştikten sonra kapağını yarım yapıp suyunu süzüyoruz babannem dolma suyuyla çorba yapardı altı üstü dolma suyunun içine atılan şehriyeyle yapılan bu çorba çocukken ne lezzetli gelirdi :) 
Dolmaları tabağa alıp yanında buzzzz gibi ayranla servis ediyoruz. 
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder