25 Mayıs 2015 Pazartesi

19 Mayıs Tatilindeki Kahvaltı ve Ciğer Partisi


19 Mayıs Atatür'ü anma, Gençlik ve Spor Bayramı tatili sebebiyle arkadaşlarımızla piknik planı yaptık. Sabah kalhvaltısından akşam yemeğine kadar çok sevgili Hüseyin dayımızın ( Esin arkadaşımın dayısı ama biz de sahip çıkıyoruz) bağ evinde toplanıp bu mütevazi kahvaltı sofrasını hazırladık :)

Master Şef olarak akşam yemeğini ben yaptım, genelde pikniklerde mangal yapıyoruz o zaman da erkekler çok yoruluyor ve hep birlikte masa keyfi yapamıyoruz. 5 saat süren çalışmalarım sonucunda bu enfes ciğer ortaya çıktı.
Herkese afiyet olsun :)

Ciğer Kavurma:

4 Karaciğer
2 Pafciğer
1 kilo kuyruk
10-12 adet kuru soğan
5 adet kırmızı dolmalık biber
Tuz
Karabiber
Kimyon
Kırmızı pul biber

Hazırlanışı:
Doğranmış ciğerleri içi su dolu bir tencereye koyup kanlı suyunu atması için bir taşım haşladım. Kevgirle ciğerleri bir süzgecin içerisinde alıp suyunu bırakmasını sağladım. Ayrı bir tencerede kuyruk yağını eritmeye başladım iyice yağını bırakınca üzerinde kalan kuyrukları çıkardım. Kuru soğanları yemeklik doğrayıp yağın içine koydum kırmızı biberi de doğrayıp onları güzelce pişirdim. Bu arada diğer tencerede de suyu süzülen ciğerleri pişirdim ciğer suyunu çekene kadar yavaş yavaş pişti valla benim tencere dardı altını kıstım ki iyice özlü olsun diye o yüzden 5 saat sürdü :) 
Ciğerler suyunu çektikten sonra soğanlarda o sürede iyice solmuş oluyo zaten sonra bu iki sevgiliyi bir araya getiriyoruz. Onlar aşkla ve muhabbetle birbirleriyle kaynaşırken bana da yavaşça tencerenin kapağını kapamak düştü...Tabi ara sıra onları rahatsız ettim birbirlerine kaynaşsınlar diye bir el küt oynadım geldim karıştırdım gittim geldim karıştırdım pek rahat durmadım ama son gittiğimde "Artık hazırız fika bizi birazda renklendir" dediler. O zaman zevkinize göre ben kimyonu çok severim bol bol kimyon ve baharatları ekledim bir kez daha karıştırdıktan sonra altını kapatıp dinlenmelerini bekledim. 
"Sabırla koruk üzüm olurmuş" dedikleri doğrudur. Servis yaptıktan sonra arkadaşalarımın "ımmm nefiss harika" yorumlarını alınca tüm yorgunluğum gitti denilemez ama hafifledi :)







Kahvaltıda da mutfak işlerine çok meraklı İbrahim arkadaşımın sıkma tarifini vereceğim. Eminin bunu yaparken çok yorulacaksınız :P

Sıkma:
Marketten hazır lavaş ekmek alınır :D geniş bir teflon tereyağlanır ekmeğin iki tarafı da yağlandıktan sonra içerisine kaşar peyniri rendelenip sıkma sarılır :) çok yoruldunuz di mi :))


İnsanın arkadaşlarıyla geçirdiği mutlu zamanlar ömrünü uzatıyor sanki şarj oluyosun bir nevi :) 
Ben bu ekibimizi çok seviyorum herkes çok rahat kimse kimseye sen iş yaptın yapmadın demiyo ya da illa şunu oynuycaz denmiyor. Mesela Gaziantep'te çok meşhur bir bayan oyunu vardır "Peçiç" en fazla 4 en az 2 kişiyle oynanan bu oyun inanılmaz zevkli stratejilerle ve şansla dolu çok eğlenceli bir oyundur. Esin, Feyza ve ben bu oyunun iyi çılgınıyız tabi bu hafta ben Master Şef olduğum için oynayamadım :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder