23 Ocak 2015 Cuma

Yeni Yıl Yeni Yıl




2015 yılının Ocak ayının 23'ü olmuş ben ancak paylaşıyorum yeni yıl kekimi :)))

Bu kadar hamaratım n'pım :)) 

3 yumurta
2 büyük portakal
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1 pkt vanilya 
1 pkt kab. tozu
2 yemek kaşığı haşhaş


Yumurtaları beyazlaşıncaya kadar çırptım şekeri unu kabartma tozunu vanilyayı yağı ekledim tabi sırası artık hepimizin bildiği şekilde :) bunda fazla olarak portakal suyu var 1 portakalın suyunu sıkıp kek'e ekliyoruz kalan portakalı da sıkıp bir cevzede içerisie 4 yemek kaşığı şeker koyup şerbet yapıyoruz. Portakal kabuklarını da rendeleyip kekin içine eklerseniz kekin tadı daha güzel olur ;) 

Kekin pişireceğiniz kabın tabanına haşhaşları ve biraz daha portakal kabuğunu biraz şekerle karıştırıp döküyoruz. Üzerine kek karışımı da döküp 180 derece de yaklaşık 30 dakika kadar pişiriyoruz. 
Kek soğuk şerbet sıcak olacak portakallı şerbeti de ekledikten sonra mutlu mesut kekimizi yiyoruz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder