23 Ocak 2015 Cuma

Neşeli Ispanak




Yumurtalı ıspanak çocukken en sevdiğim yemekti :) İşte ilginç bir çocuk olduğum burdan belli...

Ispanağı pişirdiktan sonra üzerine yumurta kırdım bunun fotosunu çekmeliyim diye telefonu almaya gidene kadar istediğim görüntü kayboldu :( Ama bu da gayet komik bir foto oldu bence :)) dil çıkaran ıspanak modeli nasıl yapılır şimdi onu anlatıcam.

5 kg ıspanak alınır, evet 5 kilo çünkü fazlasını buzluğa atarsınız daha sonra börek ya da yine yumurtalı ıspanak olarak yersiniz :)

Güzelce yıkar su dolu bir kaba koyup üzerine sirke döküp çamurunun iyice temizlenmesini sağlarsınız. 

Titizlik konusunda benim kadar çatlaksanız bu işlemi bir kaç kez yapıp ıspanağı çöründen çöpünden arındırıp süzgece alıp suyunun akmasını beklersiniz. Bu sırada büyükçe bir tencereye 1 baş kuru soğanı doğrayıp içerisine 2 yemek kaşığı kadar su koyup soğanı kendi suyunda pişirin. Yıllardır yapılan bir alışkanlık soğanı yağda kavurmaktır. Bunu yeni öğrendim bu sayaede soğan vitaminini kaybetmemiş oluyormuş. Soğanlar solduktan sonra ıspanakları doğramadan bütün olarak tencereye koyuyoruz, doğramamamın sebebide bıçak değdikçe yeşillikler vitaminlerini kaybedermiş ama ben işin aslını söylüyorum ARSIZLIK ettim :D Ya çok yorgundum ama :(

Ispanaklar suyunu çekene kadar güzelce kavuruyoruz. Sonra üzerine kişi sayısı kadar yumurta kırıp tencerenin kapağını kapatıyoruz yumurtanın buharda pişmesini bekliyoruz.

Servis ederken isterseniz sarımsaklı isterseniz sade yoğurdu ıspanağın üzerine dökün daha sonra yağda hafif pişridiğiniz salça ya da kırımızı pul biberi de ekleyip afiyetle yiyorsunuz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder